< diinjennifer -

Mitt sommarjobb

Kan du inte berätta lite mer om ditt sommarjobb, det lät spännande och berätta vad du fått göra! Jag tycker jamtli är så otroligt häftigt och blev nyfiken o höra vad du gör under dagarna och får bra betalt? :) 

Gillar din blogg! Du kanske kan svara i ett inlägg?! :D
 
Svar: Jo de är så att jag kan ha det bästa sommarjobbet. Jag ska jobba på Jamtli (vilket är ett historieland och museum, som förövrigt blev utsätt till blev årets museum i Sverige) på historielandets år 1956. Det är uppbyggt med en mack och en trafikskola för barn. Jag kommer vara trafikskolelärare några gånger om dagen och lära barnen att köra lådbil. När inga barn är inbokade ska jag sitta och dricka kaffe, leka lekar och bara smälta in i miljön och vara trevlig mot besökarna. Det är bara trevliga och roliga människor jag kommer jobba med och en massa andra ungdomar.
Kommer bli hur kul som helst! 
Det är ett vanligt kommunjobb vilket betyder att det inte är bästa lönen (53kr/timmen) men jag jobbar även helger och jag tycker det ska bli hur kul som helst. Att få betalt för att göra något roligt, toppen! 
 
Är riktigt spänd över att prova ut kläderna jag ska ha på mig, det ska jag göra i mitten av denna månad sen börjar jag jobba bara ett par dagar efteråt och ungefär en månad frammåt.
 
Bara att komma och hälsa på oss alla på jamtli i sommar!
Bilden på macken jag ska jobba på, bilden är från google.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0