< diinjennifer -

Makeup

För lite omväxling bland inläggen tänkte jag visa en enkel sminkning, superenkel och väldigt fin. De bruna och guldiga färgerna ska framhäva blåa ögon, och de är de färger jag tycker är alldra lättast att ha till vardag.
 
Jag har använt mig av Venus och Naked 2 från Urban Decay Naked Basics och en ljus guldig ögonskugga från Viva la Diva Nudie, även Mac paint pot i färgen painterly, Loreal Color Riche eye color pencil i färgen 02 enigmatic brown och Lumene True Natural Volume Mascara
1. Jag har mörka ögonlock och använder därför Mac paint pot för att jämna ut färgen och den fungerar också som en primer. 
2. Aplicerar Loreal Color Riche eye pencil på yttre delen av ögonlocket och suddar det lite upp och in mot ögonvrån. Sedan använder jag Naker 2 på en blending brush och suddar i globlinjen lite upp mot ögonbrynet för att inte få några hårda kanter. 
3. Aplicerar den ljusa guldiga skuggan på inre och mittersta delen av ögonlocket samt venus i ögonvrån.
4.Lite maskara på över-och underfransarna så är det färdigt!
 
(Ljuset låg på lite snätt när jag tog bilderna, därför ser det ut som att de ena ögat är mörkare, men det har bara blivit en skugga. )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0